And so.... the adventure begins!

19 mei 2016 - Heeze, Nederland

Zo post je in je laatste blog dat je eindelijk begonnen bent met aftellen. Nog 30 dagen. Een hele maand nog over in Nederland. En zo komt de spannende werkelijkheid steeds dichterbij. Morgen stap ik dan eindelijk in het vliegtuig.

Waar is de tijd gebleven?

Afscheid.. het klinkt nogal dramatisch, net of je elkaar NOOIT meer gaat zien. Maar een ander woord heb ik niet, dus blijf ik even lekker dramatisch doen met het woord; Afscheid! Want zo voelde ik me de laatste dagen wel. Ondanks dat ik er enorm veel zin in heb, neem ik het liefste een paar van de liefste mensen in de hele wereld mee om samen dit avontuur aan te gaan, samen te genieten en onze dromen waar te gaan maken. Maar helaas gaat dat niet gebeuren en ga ik dit avontuur alleen aan. Ofja, deels. Ondanks dat ik aan de andere kant van de wereld zit, ben ik geen jaar van Nederland verwijderd… maar 2 dagen reizen (Thanks maatje, voor de eyeopener)

No matter where.

Onwijs lieve, belangrijke en mafkezen van mensen heb ik in mijn leven, dus ook veel moeilijke momenten gehad toen ik afscheid van ze nam. Mijn onwijs lieve vrienden, zus, oma en andere familieleden. Maar morgen komt dan toch echt het afscheid waar ik het meeste tegenop zie. Een jaar lang deze personen niet meer kunnen knuffelen, lastig vallen en om hulp vragen. Twee personen die altijd in mij hebben geloofd, mij hebben gesteund en hebben gemaakt tot wie ik ben. Ze hebben mij deze kans gegund en laten mij de wijde wereld in gaan, mijn ouders.

How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard.

Wat ga ik ze onwijs missen, maar daarnaast weet ik ook dat alles goed gaat komen. En weet ik zeker dat ze stiekem heel erg gaan genieten van het feit dat ze nog maar met zijn 2tjes in huis zijn! Geen rond zwervende schoenen en bekers, geen gemiep over gekookte aardappelen en VOORAL….. NIEMAND, HELEMAAL NIEMAND die zeurt dat de televisie te hard staat!!! Wat gaan jullie genieten van dat laatste feitje, hahaha!

Pap, mam… bedankt voor echt alles wat jullie ooit voor me hebben gedaan. Dat jullie mij deze kans gunnen, terwijl ik zie hoeveel het jullie doet. Skype, whatsapp, postduiven, flessenpost, lichtseinen…. Niks is te gek! Ook al zit ik 18.000 km van jullie vandaan, jullie zitten in mijn hart en ik in dat van jullie <3

Don't be afraid to move on and start a new chapter.

Maargoed, genoeg dramatische woorden. Ik heb mijn enthousiasme terug gevonden, met gezonde spanning kijk ik er echt naar uit! Mijn koffers staan klaar, handbagage is ook zo goed als ingepakt. Straks nog even heerlijk genieten van een lange uitgebreide douche (Sorry paps, ook dat is de laatste keer voor een jaar :p) en nog 1 keer genieten van mijn heerlijke bedje <3 Om morgen om kwart voor 6 op te staan!

Dames en heren, voor nu zal dit mijn laatste blog zijn vanuit Nederland. Jullie horen weer van mij zodra ik aan de andere kant van deze wereldbol ben! Ik zeg; Tot ziens!

It’s not goodbye, but see you later!

1. Nellie van Mierlo:
    19 mei 2016
    Heb je verhaal gelezen leuk dat het zo kan nogmaals een heel goeie reis , en doe ze in nieuw-zeeland de groeten van ons.
  2. Marieke:
    19 mei 2016
    Hè Mariska. Een hele goede reis! Ga er weer van genieten. We worden bij Appie Heijn ook wel op te hoogte gehouden door je ouders.
  3. Jeanne Ronde:
    Hoi Mariska.
    Ben gezond jaloers op jou. Geniet er van maar dat ga jij zeker doen. Zou wel stiekum af en toe om t hoekje willen kijken. Ben zeer benieuwd hoe je t allemaal gaat ervaren. Ik kijk zeker uit naar je verhalen.
    Een hele goede vlucht en tot horens.
    Groetjes Jeanne.
  4. Mariska van den Boomen:
    19 mei 2016
    Dankjewel Marieke! Komt vast goed!

Leuk dat je weer volgt Jeanne! Ben zelf ook erg benieuwd en ga zeker weten genieten ja!
  5. Bets Kloosterman:
    Hey Mariska
    Geniet vanavond van je voorlopig laatste avond in Heeze..Veel sterkte morgenochtend met het afscheid en een fijne vlucht..Ik kijk uit naar de verhalen van al je avonturen aan de andere kant van de wereld. Gisteren toevallig op tv bij Robert ten Brink gezien hoe mooi het daar is
    Groetjes Bets
  6. Tiny Broeren:
    19 mei 2016
    Mariska ik weet wat je voelt en wat je achterlaat maar aan de andere kant woont ook een geweldige familie, en ben er dan ook van overtuigd dat je later terug zult kijken dat je deze mensen in dit geweldige land een ervaring rijker zal zijn, doe ze allemaal de groeten we zijn heel erg blij deze mensen te hebben leren kennen.