Let's run away together

27 september 2016 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

‘There’s no time to be bored in a world as beautiful as this’

Tutututut... Alweer tijden geleden dat ik een blog heb geplaatst. Laten we het erop houden, dat ik het weer enorm druk heb gehad! Ik las mijn laatste blog terug en gelukkig kon ik erom lachen. Ik heb mijn baantje op de boerderij enorm goed kunnen afsluiten. Nadat ik mijn blog had geschreven besloot mijn bazin 180 graden om te draai qua gedrag en hebben we het enorm gezellig gehad! We zijn zelfs samen ergens koffie gaan drinken!! Ik mis het boerderij leven nog steeds. Het was zwaar maar vooral de laatste weken heb ik er enorm van genoten!

Ik wilde heel graag een ander baantje en vond deze ook. Maar in mijn laatste week kwam ik er toch wel achter dat 2 maanden werken op een boerderij met bijna elke dag om 5.15-5.30 opstaan toch wel zijn tol aan het eisen waren. Ik was op… uitgeput… Na even een momentje van totale chaos en in mijn achterhoofd de gedachte; Ik wil naar huis en wel NU! Heb ik besloten te stoppen met werken en eens even tijd voor mezelf te nemen.

Vanaf week 2 hier in Nieuw Zeeland ben ik alleen maar aan het werk en mijzelf proberen te bewijzen… Waarom? Voor wie? Het werd tijd om eens op mezelf te zijn en rond te trekken. En zo besloot ik om voor 2 weken alleen het land rond te gaan trekken. Op naar het noorden! Alleen.

Sometimes you just need a little bit of alone time for yourself to clear up your mind and see things from a new perspective.

Het was zwaar, maar ik heb onwijs genoten! 1323 kilometer in mijn eentje gereden. Nog nooit heb ik zoveel gereden en ik heb dan zowat ook een vakantie nodig om bij te komen van dit avontuur!

Ik ben gestart vanaf Paihia, langs de kust naar Kaitaia met een enorm leuke tour naar Cape Reinga waar ik met een bodyboard van een enorme zandduin heb gesurfd! Vanuit Kaitaia naar Ahipara waar ik een enorm leuke camping heb gevonden waar ik drie dagen ben gebleven. Van Ahipara terug naar het oosten, Whananaki om daarna terug te gaan naar Auckland waar ik een paar dagen bij vrienden ben verbleven.

Have less, do more, be more.

Er staan volop nieuwe avonturen in de planning! Over 2 weken ga ik samen met mijn vriend een paar dagen naar Christchurch. Drie dagen daarna ga ik samen met een paar vrienden een wandeling van 4 dagen maken. Voor de nieuwsgierige onder ons, we gaan een wandeling maken om de berg Taranaki. Dit is ongeveer 52 kilometer.. IK BEN ZO ENORM ENTHOUSIAST!

Dan is het zowat alweer november en staat er een enorm nieuw avontuur voor de deur. Samen met mijn vriend ga ik naar het zuider eiland en gaan we samen fruit plukken en rond reizen!

Let’s travel together and get lost in beautiful places

Ik denk dat dit het voor nu wel weer is! Zodra ik weer wat nieuws meemaak horen jullie het weer J! Ik zeg gegroet dames en heren! Tot de volgende.

1. Truus van den Boomen:
    27 september 2016
    Hoi Mariska,wat goed van jou om ook wat van het land te genieten.Het is er prachtig en zo te lezen vermaak jij je wel.
    Wij wensen jou nog heel veel plezier ook met je vriend, en geniet!!
  2. Susanne Smits:
    27 september 2016
    Wat ontzettend gaaf allemaal! Zo te lezen is het een tijd om nooit te vergeten! Blijf genieten! Groetjes, Susanne
  3. Nellie van Mierlo:
    27 september 2016
    Heel geweldig Mariska dat je het daar nu fijn hebt is uiteindelijk ook de bedoeling van zo een reis of nie!!! geniet maar lekker van alles wat je daar meemaakt heel veel groetjes uit Ommel van
    ome Toon tante Nellie.
  4. Bets Kloosterman:
    28 september 2016
    Leuk om weer iets van je te horen..Geniet maar van al het moois daar. Heb gehood dat het op het Zuidereiland ook heel erg mooi is. Dus geniet samen met je vriend maar volop van al dat moois !!!
  5. Trudy hendriks:
    29 september 2016
    Nog steeds jaloers. Heerlijk toch zo'n vrijbuitersleventje zonder echte verplichtingen xx
  6. Gabrielle:
    8 oktober 2016
    Hee meid,
    Wat een gave ervaring weer, fijn om te lezen!
    Geniet volop en we Skypen snel weer'
    Dikke knuffel Gaby