Every new friend is a new adventure.. the start of more memories

21 februari 2017 - Cromwell, Nieuw-Zeeland

Het wordt mijn standaard zinnetje; Jeetje, het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb..

En het is waar.

De laatste maanden is wifi maar een schaars iets en als ik eenmaal wifi heb, dan word dat gebruikt om te skypen, te whatsappen etc. Even weer verbinding tussen mij en familie en vrienden. Jullie zullen het vast wel begrijpen!

Maar dat wil niet zeggen dat ik de laatste maanden stil heb gezeten! Absoluut niet! 6 december zijn Steve en ik naar het Zuider eiland vertrokken. En op 10 december zijn we onze reis op het Zuider Eiland begonnen. De eerste dagen zijn we in Christchurch verbleven, bij Steve zijn ouders.

We waren aan het wachten tot we konden beginnen op 18 december met kersen plukken. Helaas kregen we snel genoeg te horen dat het seizoen erg laat was en dat we pas 27 december konden beginnen……

We hadden Christchurch ondertussen wel gezien en ons geld begon langzaam op te raken. Dus ben ik opzoek gegaan naar een tijdelijk baantje.

1/4 Werk in een Lilly bollen fabriek – V-R-E-S-E-L-I-J-K!!!! We hebben hier gelukkig maar 5 dagen gewerkt. Je stond aan een carrousel, 8 uur lang, op dezelfde plek, Lilly bollen te plaatsen op scherpe pinnen. Eerst moest je de wortels van de bol aftrekken, dan plaatste je de bol op de pinnen en die draaide heel snel rond terwijl hoge druk de blaadjes van de bollen afschoot. Geweldig werk….. niet dus…..

Maar ach, geld is geld! Eindelijk was het tijd om te vertrekken naar Cromwell, de plek waar we ongeveer 8 weken zouden gaan verblijven….. niet dus…. Het seizoen was vreselijk, de kersen waren of niet rijp, enorm beschadigd door de vele regen en wind, of er waren gewoon bijna geen kersen. Dit alles wilde zeggen dat we met moeite 4 weken vol hebben gekregen. Dat wilde dus ook weer zeggen, niet genoeg geld om fatsoenlijk rond te kunnen reizen. Maaaaaaar…..

Deze 4 weken waren geweldig. Het werk was hard maar enorm leuk. Continu buiten, geweldige mensen. We konden niet om meer vragen. We hebben een geweldige tijd gehad bij Centralpac en dit zal nog lang in mijn geheugen blijven.

2/4 Kersen plukken – G-E-W-E-L-D-I-G!!!! 4 geweldige weken met hard werken, veel lachen maar ook ben ik enorm ziek geweest. Gelukkig na een enorm duur doktersbezoekje (160 dollar armer) ben ik een flinke infectie in mijn bijholtes, hoge koorts en misselijkheid eindelijk te boven gekomen! De mensen en vooral onze teamleider waren zo enorm gaaf dat we op dit moment zelfs een nacht terug zijn gekomen!

Uiteindelijk kwamen we er dus achter dat in plaats van 8 weken we maar 4 weken hier zouden verblijven. De conclusie was dus; 4 weken minder betaald dan verwacht. PANIEK. Gelukkig heb ik met behulp van familie hier een werkplaats gevonden niet ver van Cromwell vandaan. Maar dat zou nog 3 weken duren voordat we daar konden beginnen. Toen maar besloten om terug te gaan naar Steve zijn ouders om wat geld te besparen en maar weer opzoek te gaan naar een ander tijdelijk baantje. En snel genoeg vond ik weer een baantje.

3/4 Onkruid wieden in een dennenboom plantage – G-O-E-D! Ja.. je leest het goed… onkruid wieden voor 3 weken. Hemeltjelief.. wat heb ik gedaan! Op handen en knieën door de modder kruipen of in de brandende zon. Het werk was vreselijk maar de mensen die er werkte erg aardig en daardoor hebben we het uiteindelijk dan ook 3 weken volgehouden. Een goed gekneusde knie opgelopen waar ik nog steeds last van heb. En ondertussen eigenlijk wel toe aan rust. Maar het volgende en hopelijk laatste baantje is al op ons aan het wachten.

Maar gelukkig eerst 4 dagen vrij. En we hebben volop genoten van die vier dagen. Van Wyndham naar Te Anau en daarna een prachtige boottocht in Milford Sound. Wat hebben we genoten van eindelijk de zomerse temperaturen (30 en hoger). We hebben gezwommen in de meest heldere meren. We hebben geslapen onder de meest prachtige sterrennacht. We hebben gerust, gelachen en volop genoten. Wat waren we hieraan toe. We hebben prachtige dingen gezien in onze vrije weekenden, maar nu hadden we 4 dagen dat alles mocht en niks moest.

Ondertussen zijn we bij 4/4 netten plaatsen over de wijngaard. Hier beginnen we deze week mee. Dit gaat ongeveer 2-3 weken duren. Ik zie er tegenop en tegelijkertijd heb ik er onwijs veel zin in. Nog even knallen, geld sparen en dan begint er een lange periode met; Alles mag, en niks moet. Ik kan niet wachten!

We hebben al heel wat mooie dingen gepland, van een 3 daagse kayak toch, tot verschillende meerdaagse wandeltochten. Mijn laatste 3 maanden gaan we dus enorm goed besteden en ik ga ervoor zorgen dat ik ga genieten tot mijn laatste dag! Ik denk dat het dit wel weer is voor nu.

Ik ga weer wat foto’s uploaden! Ik hoop dat jullie ondanks de korte samenvatting weer een beetje op de hoogte zijn :) Het gaat jullie goed, en tot over een paar maanden!

1. Nellie van Mierlo:
    21 februari 2017
    geweldige avonturen maak je daar mee zeer heftig, maar wel mooie herinneringen voor later in ieder geval, werk ze nog even en dan een heel fijne vakantie de laatste maanden. groetjes uit Ommel.
  2. Trudy hendriks:
    22 februari 2017
    Zit hier gewoon jaloers te zijn op je. Prachtige avonturen. Geniet er nog van, want het AFTELLEN is begonnen xx
  3. Tiny Broeren:
    22 februari 2017
    Mariska, wat is het afzien maar je krijgt er wat voor terug zo te zien, geniet van het mooie land en leuke en lieve kontakten, prachtig. we krijgen heimwee maar zijn blij om de herinneringen op te halen, het is om nooit te vergeten. Mariska en Steve nog een mooie en goede tijd toegewenst

Tiny en Leonda
  4. Majanka:
    22 februari 2017
    Jeetje Mariska.... wat maak je veel mee. Veel afzien lees ik maar vooral ook veel moois! Succes met werken en daarna..... GENIETENNN!! Kus Majanka en de mannen.
  5. Truus van den Boomen:
    22 februari 2017
    Hoi Mariska, weer veel ervaring opgedaan.Geniet er nog een paar maandjes samen van.Het is zo weer voorbij.groetjes Harrie en Truus xxxx
  6. Sandra mak:
    28 februari 2017
    Hey Mariska, wat een geweldige avonturen beleef je daar... iets wat afzien maar er zeker wat moois voor terug krijgen... veel succes met je baantjes en uiteraard met het genieten. Xxx