Live life to the fullest because it only happens once!

2 april 2017 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

HAH!

Okay.....

Ik weet het........

Nog steeds meer dan een maand geleden maar hé.... Het is een verbetering.

Ondertussen is er weer heel wat gebeurd. Het laatste baantje zijn we uiteindelijk na 5 dagen vertrokken. Ik ga hier niet al te diep op in zo op het internet, dat is niet nodig. Er zijn hier wat dingen gebeurd en we hebben samen besloten om voor ons zelf te kiezen en lekker te vertrekken.

Het zit ons aan de ene kant absoluut niet mee met baantjes, maar elke keer vinden we gelukkig wel weer snel een ander baantje. Net zoals nu. We besloten om terug te gaan naar Centralpac in Cromwell.. Het dorpje waar we beide een beetje verliefd op zijn geworden.

Steve vond binnen een half uur rond rijden een baantje voor 3 weken in zijn eigen sector. Het duurde een beetje langer voor mij maar na een week stressen vond ik dan ook eindelijk mijn laatste baantje. Werk in een wijngaard. Geen netten plaatsen maar het fruit klaar maken voor het oogsten.

De 3 weken vlogen voorbij en voor we het wisten waren we bezig met onze laatste uren... 24 Maart, 4 uur op vrijdagmiddag... Het is zo ver..

Alles mag, niks moet.. HET IS VAKANTIE!!

Hier hebben we naar toe gewerkt, hier hebben we voor gespaard. Twee maanden lang alleen maar rondreizen, leuke dingen doen en vooral genieten.

Vorige week zondag (26/03) zijn we vertrokken. Door het slechte weer is ons plan meteen in duigen gevallen en hebben we een van onze wandeltochten niet kunnen doen. In plaats daarvan zijn we naar een andere plek gegaan..

Brewster hut.... o.... mijn....god.... 3,5 uur.... waarschijnlijk rond de 2-3km..... 1000m klim.... Het was een vreselijke tocht, maar o zo waard. Wat een prachtig uitzicht toen we de volgende dag wakker werden!!

Maargoed. Een dag omhoog geklommen, volgende dag naar beneden geklommen. Toen was wandeltocht nummer 2 aan de beurt.

Welcome flat hut.... o.... mijn....god..... hahahaha! 7,5 uur gelopen, 18 km. Het was een langdradige wandeltocht, enorm moeilijk na twee zware dagen achter de rug. Ik was uitgeput, mijn gekneusde knie waar ik nog steeds last van had kon het amper aan. Maar na eindelijk de hut te hebben gehaald, lag er iets op ons te wachten. NATUURLIJKE HOT POOLS!! WHOAHOEE! Een prachtige plek in een vallei. Een goede nachtrust verder en de volgende dag in 5,5 uur weer terug naar de auto gelopen. Niet slecht denk ik zo.

Ondertussen zijn we in Hokitika. ZIjn we verwend met een motelkamer voor een nacht door Steve zijn ouders (ZALIG!!!!) en morgen gaan we onszelf lekker verwennen met een bijna 2 uur durende massage. Dan overmorgen gaan we onze eigen messen maken, met een complete workshop voor de gehele dag. En zo hebben we nog een paar leuke dingen gepland als, kayakken, raften etc.

We genieten volop. Van de natuur, de activiteiten, elkaar en het leven. We hebben nog 6,5 week te gaan. En geloof me, we gaan het beste ervan maken!

Er zijn weer wat nieuwe foto's :) Tot horens!

1. Trudy hendriks:
    GENIETEN!!!!! JALOERS!!!!!
  2. Nellie van Mierlo:
    2 april 2017
    Hoy Mariska wat zul jij voor de rest van je leven een sterke meid zijn, na al dat afzien maar wel groots!!! wat jullie allemaal meemaken ,geniet er nog maar lekker van ,heel veel groetjes hier uit Ommel.
  3. Jeanne Ronde:
    2 april 2017
    Wat n leven!! Geniet er nog van. Ik vind t heerlijk om te lezen .
  4. Tiny Broeren:
    17 april 2017
    Mariska het lijkt me zwaar maar echt geweldig, telkens als ik wat lees over NZ komen de herinneringen weer boven het is echt onbeschrijflijk, het is niet alleen het land maar het geheel de ruimte , de mensen en de ontspanning, maar ga heerlijk genieten, groetjes van Tiny en Leonda