Nu of nooit.

15 september 2014 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Now or never.... You're young, enjoy life..

De wijze woorden van een geweldige man bij mij op stage... Na deze woorden ben ik gewoon verder gegaan met mijn gesprek met deze man, maar nu ik terug kijk op deze dag, merk ik dat deze man echt gelijk heeft. Het heeft me aan het denken gezet en me nog dankbaarder gemaakt dat ik deze kans kreeg en kon grijpen. Ik ben nu nog jong, kan van zoveel dingen genieten en aan mee doen. Ik moet elk klein ding aangrijpen, nieuwe avonturen beleven en ervoor gaan. Wie weet krijg ik deze kans nooit meer?

Het zinnetje wat deze man zei kwam voort uit het gesprek over mijn weekend, hoe ik het had gehad en of ik genoten had. Nou, echt waar, ik heb echt van elk minuutje genoten!

Zaterdagochtend heb ik heerlijk, tot jawel, 8 uur uitgeslapen! Mijn bedje lag toch echt nog te fijn om op te staan dus heb ik wat gedoezeld en wat op facebook en alles gezeten. Na een uurtje had ik er toch echt genoeg van want het zonnetje scheen goed door het raam. Hup, kleertjes aan. Ontbijtje erin en gewacht totdat Milou klaar was om naar het dorp te gaan om wat boodschappen te gaan doen. Ik kreeg even later een whatsapp van een jongen die ik hier heb leren kennen of ik mee ging naar het strand. Helemaal prima, gezellig samen naar het strand geweest! Prachtige plek trouwens. Na een tijdje kreeg hij een telefoontje of hij mee de rivier op ging, dat wilde hij wel maar alleen als ik mee mocht (Goh, wat lief van hem :P) Dus, alles geregeld, wij mee op de boot de Kariega rivier op. Ik baal vreselijk dat ik geen camera bij me had, maar WAUW! Wat een omgeving, echt mensen, als jullie de kans hebben..... Kom naar Zuid Afrika!

Op de heen weg kwamen we een brug tegen, een van de jongens maakte een opmerking over er vanaf springen maar veel aandacht gaf ik er niet aan (Deels omdat hij waarschijnlijk amper te  verstaan was :P). Op de terug weg kwam het onderwerp weer aanbod. Wie wilde er mee om er vanaf te gaan springen??? Ik met mijn impulsieve acties, zei volmondig: Yeah,,, let's do this!

Ik heb nog nooit zo'n spijt gehad van iets, hahaha! Met zijn 3e omhoog geklommen.... En dan sta je daar, 5 - 5,5 meter omlaag kijkend.... Wat in godsnaam heb ik mezelf aan gedaan? De jongens waren binnen 5 seconden over het hek en stonden op mij te wachten, ik kon alleen maar zeggen: Onoo... I'm not going to do this anymore! I'm so scared.. damn... Djeeez..

Ik sloeg nog net geen schiet gebedje :P.. Ik toch maar dat hek over, wat voor mij zo eng was want ik zag me al vast blijven hangen en alles. Als je je wilt uitsloven, dan moet je ook niet terug krabbelen, toch? Maargoed, uit eindelijk stond ik aan de juiste (Voor het springen dan) kant van het hek. De jongens begonnen met aftellen, en de enige gedachten die in mij opkwam was: NEEEEEEEE!!!!!!!!! 3..... NEEE... 2.... OGOD..... 1..... DOE HET MARIS!!! En HOPPAAA, daar gingen we.

Dat gevoel, ik kan het amper omschrijven, maar kennen jullie het gevoel als je slaapt en het lijkt of je valt? Dat gevoel, alleen dan 20 keer zo erg.. Dat heb je, je wil je vast grijpen aan iets, maar dat gaat niet en je blijft vallen en vallen en vallen. En opeens het ijskoude water om je heen......... En dan.... DIE KICK! WOEHOEEE YEAH BABY! Ik kon niks anders dan lachen, gillen en zeggen hoe eng dat was.

Of ik het ooit nog een zou doen? Ik heb werkelijk waar geen idee, ik weet wel dat ik nooit meer wil bungeejumpen :P (Tenminste dat denk ik, wie weet wat voor impulsieve acties ik nog ga doen)

Dat was zaterdag. Zondag was op een andere manier geweldig! We gingen naar Daniell Cheetah Farm in Kirkwood. We kregen een rondleiding, zagen Cheetahs, luipaarden, Servals en Leeuwen. Allemaal achter hekken. Veel dingen bij geleerd en mooie foto's gemaakt, maar toen kwam echt een van de leukste dingen ooit! We mochten een Cheetah aaien :O :D!!! Eerst uitleg gekregen, geen luide geluiden, geen plotselinge bewegingen enz. En toen naar binnen, ik was als eerste die mocht aaien en wat was dat gaaf! Ze voelen gewoon aan als een huiskat en echt waar, zo gedragen ze zich ook. Ze spinnen en genieten er echt helemaal van. Ik had echt een big smile op mijn gezicht die er de verdere dag volgens mij niet meer af is geweest, vooral toen we naar Addo Elephant National Park gingen in Eastern Cape.

Ik heb eindelijk, de meest mooie, machtige en prachtige beesten in het wild gezien! Olifanten. Ik zat te stuiteren op de autostoel toen ik de eerste ver weg door de bosjes zag lopen! Wauw... sprakeloos... gewoon fantastisch!

Na heel wat rond te hebben gereden kwamen we nog meer olifanten tegen, buffels, zebra's, koedoe's, red heart beast en ga maar door! Ik heb echt genoten van elk momentje genoten en geprobeerd alles te onthouden.

Lieve mensen, daar ver weg in Nederland. Maak je geen zorgen om mij, ik geniet van elk minuutje vrije tijd, van elk minuutje werk en ik ben echt verliefd aan het worden op de mensen, de cultuur en het land.

Het gaat jullie goed :)

1. Wilke:
    15 september 2014
    Lieve schat ,blijf vooral genieten! Xxx
  2. Jennifer:
    16 september 2014
    Wauw, wat klinkt dat allemaal super! Wat zou ik daar ook graag naar toe gaan! Heel veel plezier nog meid, maar zo te horen komt dat echt helemaal goed!
  3. Thea:
    21 september 2014
    Zag vandaag het filmpje van jouw sprong. Wat een lef.
  4. Mien:
    25 september 2014
    Hallo Mariska daar in het verre Zuid-Afrika.
    Het gaat heel goed lees ik.
    Wel eng van die brug afspringen.
    Maar fantastisch al die dierenterroristen zien.
    Geniet met volle teugen!!
    Ton en Mien
  5. Mien:
    25 september 2014
    Sorry Mariska,
    Niet goed opgelet de iPad maakt zijn eigen woorden.
    Het moet zijn: al dieren in het echt te zien.
    In elk geval veel plezier daar?
  6. Gabrielle:
    28 september 2014
    Hee maris!
    Wat een geweldig verhaal!
    Geniet maar fijn, en wat kicken dat je dat gedurfd hebt!:)
    Wederom enjoy!!