Wat gaat de tijd snel als je aan het genieten bent....

11 september 2014 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

Hallo lieve mensjes!

als eerste, ik probeer zoveel mogelijk updates te plaatsen maar nu ik stage loop is mijn tijd nog minder geworden! Ik ben liever bezig met anderen dingen dan achter mijn laptop zitten, maar ik doe mijn best voor jullie!

Ik begin waar ik geëindigd ben, mijn GEWELDIGE verjaardag 5 september. Iedereen bedankt voor de lieve felicitaties! Ik heb echt de meest geweldige verjaardag ooit gehad :D! Ik werd vroeg in de ochtend wakker gezongen, werd meegenomen naar een andere kamer waar op het bed allemaal ballonnen lagen en slingers hingen. Ik was helemaal verbijsterd en was nog niet van de verrassing bijgekomen toen onze lieve 'oma' Jenny met haar man in de deuropening stonden met een mooie bos bloemen, een kaartje en eigen gemaakte marmelade! Wat was dat een geweldige verrassing :)!

Het mooie was nog wel, de vorige dag, zaten Hans (Mijn stagebegeleider) en ik buiten te wachten omdat we buitengesloten waren. Jenny en Milou kwamen toen de tuin in, Milou mijn cadeautje vast en Jenny de bos bloemen... Ik had totaal niks door, ze hadden gezegd dat ze naar Port Alfred gingen om wat spulletjes te halen! Daar denk ik verder toch niet bij na, blijkbaar hebben ze ons bij de sportschool afgezet, zijn omgedraaid, de auto ergens verstopt en zijn gewoon mijn cadeautjes gaan kopen in Kenton zelf.. HOE LIEF!! (en een beetje gemeen, maar vooral LIEF!)

Toen ik eenmaal bezig was aan mijn heerlijke ontbijtje, mocht ik eindelijk mijn kaartje wat ik van oma had gekregen lezen. Dat bezorgde me wel de nodige tranen, altijd die lieve gedichtjes toch ook van haar! Dankjewel lieve oma, ik hou van je :)! Een heerlijk begin van de dag was dat, aangekleed en naar Port Alfred gegaan om daar te helpen bij een project. Daar waren we zo klaar en zijn we door gereden om naar het strand te gaan, waar we de nodige lol hebben gehad op het terras van een strandtentje!

Na een tijdje terug naar Kenton om daar nog even heerlijk op het strand te kunnen liggen en te kunnen zwemmen. Constant, elke minuut, heb ik genoten van deze dag! Terug naar ons huisje, gegeten, omgekleed en toen heerlijk losgegaan in Port Alfred! Eerst naar een cocktail bar om de meest vieze cocktail ooit te drinken en toen door naar een bar/kroeg of hoe je het wil noemen! Echt waar.... wat heb ik genoten van deze dag!!

En toen was het alweer bijna zover.... Stage! Ik had er op een gegeven moment zo'n zin in en kon niet meer wachten :D! Maandagochtend 7 uur dacht ik daar eventjes anders over (Wat was dat weer vroeg opeens!!) maar eenmaal aangekomen op stage was dat gevoel wel weer weg.. Mijn eerste drie ochtenden waren bij Dolphin Coast Nursing home, wat geniet ik daarvan. Die oudjes zijn zo geweldig, ze spreken allemaal Engels maar kunnen vaak ook Afrikaans, ze verstaan dus redelijk Nederlands. Na dag 1 herkende de meeste me al en wisten ze mijn naam. Ik kreeg al complimentjes hoe goed ik het deed en dat ik uit mezelf met mensen ging praten, dat ik mee hielp en taken vanuit mezelf aanging. Niks als lof over ons! Wat natuurlijk geweldig is om te horen :D!

In de middagen gaan we naar de Soepkeuken, waar we elke keer ongeveer 10 broden besmeren met boter (Ja.... dat lees je goed!) Maar Milou en ik zijn een top team en de vrouw die het allemaal runt snapt nog steeds niet hoe snel we dat voor elkaar krijgen, haha! We helpen met soep inschenken, uitdelen van eten enzovoort. En echt, misschien dat ik dat alleen ben, ik dacht dat die kinderen aan zouden vallen als wilde beesten op dat eten!! Maar ze wachten rustig, eten rustig en eten vaak niet eens alles op..... Ook deze kindjes beginnen ons te herkennen en echt.. Ik ben niks anders dan gek op deze kinderen!

Ik ben verliefd aan het worden op Zuid Afrika... Als ik dat al niet ben...

Het Engels gaat beter en beter, vooral tegen de bewoners van Dolphins praat ik volop, tegen de mensen hier in Kenton ben ik vaak nog wat afwachtend maar ook dat zal vast wel beter gaan worden. Ik blijf oefenen en proberen :)!

Ik hoop dat ik jullie weer wat bij gepraat heb? Vragen, reacties en al het andere zijn meer dan welkom!

Heel veel liefs, jullie Afrikaantje Mariska

1. Jolette:
    14 september 2014
    Hee Maris..

Heel erg leuk om zo te lezen wat je daar doet en hoe je het ervaart. Ook erg apart dat ik dit hier in Genemuiden typ en jii in verwegistan kan lezen.
    Meid, geniet hier van (maar dat doe je al wel!)
  2. Bets Kloosterman:
    15 september 2014
    Hey Mariska
    Leuk om je belevenissen te lezen.. Volgens mij heb je het daar super leuk en gaat je stage veel te snel.
    Geniet maar van deze top stage.