New Adventure

26 februari 2016 - Heeze, Nederland

‘Once the travel bug bites there is no known antidote, and I know that I shall be happily infected until the end of my life’ – Michael Palin

9 januari 2016.

Een aanbod.

Een gedachte.

Één stap.

Gestart in 2014 met het meest spannende avontuur van mijn leven ooit, 4 maanden naar Zuid Afrika. Nooit wetende dat er nog een zou volgen. Dat ik nog zo’n kans zou gaan krijgen en ook daadwerkelijk zou gaan aanpakken.

Nu bijna twee maanden verder en de plannen worden steeds concreter. Mijn visum is binnen, het ticket is daadwerkelijk gekocht. De zorgverzekering wordt aangevraagd. Ik kan zo goed als het vliegtuig in stappen volgende week.

Een groot nieuw avontuur staat weer voor de deur. Een kans gekregen en weer aangegrepen. Ik ga Nederland weer verlaten, en ga mijn eerste stap op Nieuw Zeelandse bodem zetten op 21 mei 2016.

Een aanbod, een gedachte, een stap.  En zo heeft dat feestje op 9 januari mijn hele leven weer omgegooid. Zo was ik mijzelf aan het oriënteren om door te studeren aan het HBO, misschien wel eens op mezelf te gaan wonen en zo plan ik een reis naar de andere kant van de wereld.

Het begon bij een aanbod voor een vakantie. ‘Hey Maris, waarom kom je niet bij ons op bezoek in die maanden dat je vrij bent als je je diploma hebt gehaald?’. Tot aan een gesprek vol fantasieën en dromen. Waarom niet een jaar blijven? Waarom niet werken en rondreizen? Zoveel opties, zoveel gedachtes, zoveel dromen.

‘This heart of mine was made to travel this world’.

Mijn interesse was aangewakkerd. Je begint op een avond wat op te zoeken, gewoon voor de grap. Je zoekt voor de lol eens naar een ticket, kijkt wat rond naar werk, bekijkt wat foto’s van Nieuw Zeeland zelf, leest ervaringen…. En langzaam verlies je je angsten en begin je serieus na te denken over dat ticket, over dat werk, over het aanbod om langs te komen.

Je bent jong, je zit nergens aan vast. Waarom niet? Dus je begint langzaamaan plannetjes te maken in je hoofd, zet wat op papier om te kijken of het echt gaat lukken. Kijkt wat rond op het internet, leest nog meer ervaringen, gaat zoeken naar regels en zaken die je zal moet regelen. En toen was ik verloren. Voor mij geen weg meer terug, ik was verkocht. Dit ging ik doen.

Ik ben gaan kijken wat ik allemaal moest regelen, ik wilde een vast baantje. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een Au Pair site en heb ik een onwijs leuke familie gevonden in nu nog het plaatsje Cambridge. Eerst ga ik vanaf 21 mei t/m 27 mei naar familie en daarna zal ik voor 8 maanden gaan werken en wonen bij deze familie. Best eng, spannend en geheel nieuw voor me. Maar wat heb ik er zin in!

Na die 8 maanden ga ik rond trekken door Nieuw Zeeland zelf, hiervoor trek ik ongeveer 4 maanden uit. Dus ongeveer 2 maanden per eiland, misschien wat anders ingedeeld misschien ook niet. Die vier maanden zijn op dit moment nog geheel blanco.

Mijn leventje staat weer helemaal op zijn kop. Ben nu vooral gefocust met het behalen van mijn examens en ondertussen het regelen van allemaal zaken om 20 mei in het vliegtuig te kunnen stappen om Nederland weer te verlaten, nu voor 12 maanden in plaats van de 4 maanden die ik in 2014 heb doorgebracht in Zuid Afrika.

Ik ga weer proberen zo nu en dan hier iets te plaatsen. Deze blog bij te houden voor degene die mij willen volgen met mijn Kiwi ervaring!

Voor nu, zal dit even mijn eerste blog zijn. Jullie horen weer van me :D

‘Travel while you’re young and able. Don’t worry about the money, just       make it work. Experience is far more valuable than money will ever be’.

1. Bets Kloosterman:
    26 februari 2016
    Heel spannend maar wel een hele mooie kans. Succes met alle voorbereidingen en natuurlijk ook met je examen. Maar dat gaat vast goed komen.
    Geniet nog maar effe van alles in ons kikkerlandje en van je familie, vrienden en kennissen want die gaan je vast en zeker heel erg missen..
  2. Marieke:
    26 februari 2016
    He Mariska. Super!!! We worden door jullie pap en mam goed op de hoogte gehouden bij AH! Idd je bent nog jong en lekker genieten. Ik vind het leuk om je te volgen.x
  3. Truus van den Boomen:
    Hoi Mariska,
    Wat geweldig dat je gaat,waar zo'n feestje al niet goed voor is!
    We hebben nog boeken, landkaarten en informatie liggen.
    En de familie in Nieuw-Zeeland is heel gastvrij en zullen je zeker
    helpen.Ik zal vast gaan zoeken naar de spullen die we nog hebben.Wij waren er in februari 2011.Kom maar een keertje langs.groetjes Truus.
  4. Jeanne Ronde:
    26 februari 2016
    Hoi Mariska. Helemaal geweldig en groot gelijk dat je dit gaat doen. Ga je zeker geen spijt van krijgen. Zeker vind ik t leuk je weer te mogen volgen.
    Alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen en tot horens.
    Groetjes Jeanne.
  5. Mariska van den Boomen:
    26 februari 2016
    Dankjewel Bets! Gaat zeker allemaal lukken en ga zeker nog genieten hier in Nederland :)!

Super leuk dat je weer volgt Marieke :D Zie je vast nog wel een keertje bij de AH! En anders, zoals je al zegt, worden jullie vast op de hoogte gehouden door ons pap en mam! Haha!

Dankjewel tante Truus, inderdaad, waar zo'n feestje wel niet goed voor is! Kom snel een keertje langs, alle informatie is van harte welkom!

Super leuk dat je me weer gaat volgen Jeanne! En dankjewel :)
  6. Trudy hendriks:
    26 februari 2016
    Nou meisje het wordt steeds echter. Heel stoer van je en natuurlijk ga ik je volgen (heb toch een mini-aandeeltje indut avontuur, nietwaar?). Examens praat ik niet over: dat gaat je gewoon lukken en verder studeren kan altijd nog. Veel plezier!!!
  7. Thea:
    26 februari 2016
    Mariska, ik wens je nog veel plezier met de voorbereidingen en ga zeker je reisverslagen volgen.
  8. Sandra mak:
    Hoi Mariska,
    Wat een geweldige super ervaring ga je weer beleven... voor je examens daar slaag je gewoon voor en verder heel veel plezier met de voorbereidingen en uiteraard ga ik je verslagen volgen. Xxx