Kia kaha – stay strong.

8 juni 2016 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Jeetje.. waar zal ik beginnen? Misschien slim om gewoon te beginnen waar ik geëindigd ben?

Mijn eerste week was TOP! Ik heb de meest prachtige dingen gezien. West Auckland is geweldig; van een enorm wilde zee met de beroemde Jan van Gent vogels tot het prachtige inheemse bos. Wat heb ik genoten van het feit dat ik zulke lieve familie leden heb die me overal heen hebben gesleept! Van de Skytower in Auckland tot een uitputtende maar heerlijke ochtend hardlopen samen met Jenny.

The purpose of life is to enjoy every moment

En toen was het alweer zaterdag. Nog een heerlijk gezellige lunch met zijn allen en mijn Au pair familie stond op de stoep om mij op te halen. Spannend, maar ik was klaar voor een nieuwe stap en vol goede moed heb ik mijn spulletjes in de auto geladen, iedereen gedag gezegd en ben ik een nieuw avontuur aangegaan.

Dat het zo zou eindigen had ik alleen nooit verwacht.

You never know how strong you are, until being strong is your only choice

Gisteren 7 juni heb ik besloten om te stoppen met dit baantje en een nieuwe weg in te slaan. Ik vertrek vrijdag of zaterdag terug naar Whangaparaoa, terug naar mijn familie. Helaas werkt het niet tussen het gezin en mij. De moeder handelt heel anders dan ik gewend ben en de kinderen hebben het woordje respect niet meegekregen. Ik heb de laatste twee weken enorm mijn best gedaan, gepraat, nog meer gepraat, zowat oneindig veel geduld gehad maar helaas blijf ik erg ongelukkig en eenzaam. Dit is absoluut niet mijn plekje.

It’s never too late to follow your dreams, and there’s no time like present to start

De laatste dagen waren enorm zwaar, ik heb heel wat moeilijke beslissingen moeten nemen. Ondanks veel hulp en steun vanuit Nederland heeft het veel impact gehad op me. Ik had een plan voor ogen toen ik naar Nieuw Zeeland vertrok en opeens moet ik gaan improviseren.

Maar nu ik eindelijk de knoop doorgehakt heb, merk ik aan mijzelf dat ik weer een stuk vrolijker ben en mijn energie weer terug aan het krijgen ben. Ondanks dat ik mentaal helemaal uitgeput ben, sta ik enorm positief in het vinden van een nieuw baantje!

Ik ben klaar voor de volgende stap en zo blijkt maar weer; Vele wegen leiden naar Rome… Dit was zeker weten niet het laatste wat jullie van mij horen. Het avontuur is een andere weg ingeslagen maar kan vanuit hier alleen maar beter worden!!

‘Travel isn’t always pretty. It isn’t always comfortable. Sometimes it hurts, it even breaks your heart. But that’s okay. The journey changes you – it should change you. It leaves marks on your memory, on your heart, on your body. You take something with you... Hopefully, you leave something good behind.’- Anthony Bourdain

1. Jet:
    Kom goed wijffie!! Blijf genieten. Je komt er wel.. X jet
  2. Trudy hendriks:
    8 juni 2016
    knap hoor om zo'n beslissing te nemen. gaat allemaal goed komen, meisje. Kan alleen maar beter worden toch?? xx
  3. Jeanne Ronde:
    8 juni 2016
    Ja dit soort dingen kunnen gebeuren. Maar super van je om je hart te volgen. Natuurlijk is dat even slikken maar over n tijdje vergeet je dit ook wel weer. Voel t als een goeie les . Je heette goed gedaan. Nu weer vooruit denken en dat kun jij zeker. Geniet en je zult zien dat er vast weer iets moois en goeds op je pad komt.
    Groetjes Jeanne
  4. Mariska van den Boomen:
    8 juni 2016
    Ga ik zeker doen Jet, dankjewel!

Daar ga ik wel vanuit Trudy, ga mijn best doen!

Het was inderdaad even een zware beslissing maar voel dat het wel de beste was! Zeker een ervaring rijker Jeanne!
  5. Gijs T:
    8 juni 2016
    Goed bezig, keep up, komt goed!

Van het weekend hoorde ik een maat zeggen:

"Mensen die op vakantie gaan weten niet waar ze zijn geweest, mensen die op reis gaan weten niet waar ze naar toe gaan!"

Enjoy!
  6. Bets Kloosterman:
    Hey Mariska
    Een wijs besluit om de moeilijke knoop door te hakken en in het onbekende te stappen. Als het niet werkt in het gezin en je voelt je er niet thuis kun je daar geen jaar blijven. Dit is voor helemaal niemand goed . Voor het gezin en de kinderen daar niet en al helemaal niet voor jezelf. Er komt vast iets leuks op je pad waar je wel je droom kunt laten uitkomen. Gelukkig heb je een lieve familie daar die je hierbij zeker zullen helpen.
    Probeer te genieten van iedere dag en het komt vast helemaal goed ..
  7. Mariska van den Boomen:
    8 juni 2016
    Hey Gijs! Zeer waar die quote, ga hem onthouden! Bedankt!

Dat is helemaal waar, mijn humeur werd er niet beter op.. Ik ga zeker weten volop mijn best doen om iets te vinden waarvan ik wel kan genieten!
  8. Truus van den Boomen:
    Hoi Mariska,
    Dat is wel even anders dan gepland, maar heel verstandig van je.Er komt zekers wel iets beters voor terug.Gelukkig heb je een
    Lieve familie waar je welkom bent.We horen wel weer van je groetjes uit Kroatie van Harrie en Truus xxxx
  9. Nellie van Mierlo:
    8 juni 2016
    Hoy Mariska hoorde van jullie pap wat er allemaal is gebeurd maar je moet maar denken weer een nieuwe ervaring rijker en na regen komt altijd weer de zon wens je heel veel sterkte en houd de moet er in, kan je!! doe de familie de groeten van ons, en tot gauw met betere berichten. Oom Toon Tante Nellie.
  10. Rick de Vries:
    Hey Mariska!
    Ik heb ook nog een plekje weten te bemachtigen tussen alle reacties van je fans door :) Laat je niet gek maken daar, die piep in je oren van dat ochtend gekrijs gaan vanzelf wel over naar gepiep in je oren van de afterparties! Voor de rest schrijft mijn moeder nog elke dag brieven naar Robert ten Brink, en ik ben misselijk van de kiwi's om de Zespri NZ kiwitrip te winnen. Mochten we deze keer eens in de prijzen vallen hoor je dat vanzelf wel. Daarnaast zal ik een aantal films de cloud in gooien als je die nodig hebt, 4 terabyte kom je de winter wel mee door? Vacatures, verzoeknummers, vervoer, politie, het leger, u vraagt wij draaien! Je hoeft alleen maar te gillen :P

Tot stalks!
  11. Cora:
    Hoi mariska,
    Na regen komt zonneschijn laat dit je niet tegen houden. Er komt iets moois op je af dat weet ik zeker.
    is jouw mobiele nummer daar ook beschikbaar of heb je een ander nummer nu ingebruik. Groetjes eric en cora
  12. Gabrielle:
    Hee meid,

Wat een stoer en dapper besluit. Je kunt niet altijd voorzien hoe iets gaat uitpakken. Je laat zien dat je altijd keuzes hebt ook al lijkt dat soms niet!:) ik hoop dat er gauw een leuk baantje op je pad komt! Dat moet met je gedrevenheid wel goed komen. Zo te lezen heb je een hoop support vanuit Holland dat moet je vast sterken! Komt wel goed met jou! Tot gauw, doen we Skypen !XXX en een Helmondse knuffel
  13. Esther:
    9 juni 2016
    Wat jammer, maar wat goed dat je dan voor jezelf kiest! Heel knap!!
    Hopelijk vind je gauw n plekje waar je je wel thuis voelt en heel veel hele mooie momenten mag hebben!!! Heel veel succes!!!
  14. Melissa:
    9 juni 2016
    Wat goed je jouw eigen pad bepaalt en die beslissing hebt genomen! Net zoals je zelf al zegt, er zijn meerdere wegen naar Rome. En jij, jij komt er wel, daar ben ik van overtuigd. Zo'n leuke, enthousiaste en vooral lieve meid als jij vindt vast gauw iets nieuws! Veel succes, en ik wacht geduldig op de volgende blog, hihi. Liefs,